Dekk repesztéses Astir Típus
Augusztus 20.-ára esett hogy típus vizsgát tegyünk, illetve repüljünk Farkashegyen. Hárman voltunk Zsuzsa, Bugaúr és Én. Délelőtt volt időnk megtanulni, illetve átbeszélni az irodában az új típussal kapcsolatos dolgokat „hála” a légtér zárnak ami egészen fél 3-ig tartott.
Amikor elkezdődtek a gépek kihúzása a startra (33 szerint) bepróbáltuk magunkat a gépbe.
Nos igen, én amúgy se vagyok egy nagydarab ember (lásd a nevem MisiMÓKUS J), így konkrétan eltűntem az Astirban, de kellő „töméssel” felkerültem a horizontra, habár az iránytű amit a műszerek felett helyeztek el kicsit zavaró volt. Zsuzsával már terveztünk egy új Mini Astirt, a kisebb pilótáknak.
Esteledett már amikor a vontatások megkezdődtek, látszott hogy nem fog beleférni mind a hármunk típusa de az első két vontatás Ka-7 el ellenőrző vontatás volt Zsuzsának és nekem.
Ezek rendben lezajlottak és elkezdődtek a típus repülések. Bugaúr kezdte 2 vontatással, és utána még épp belefért Zsuzsa egy vontatása is az Astirral a naplemente előtt. Sajnos az éjszakai repülés nem engedélyezett számunkra így nem tudtam aznap belekóstolni az Astirba, de másnap… J
Másnap
Reggel korán kelés, nagyon korán mivel a budakeszi főzős versenyre, illetve a játszó sátorhoz tartozó kellékeket (köztük egy repülőt is) el kellet vinni a focipályára ahol ez megrendezésre került.
Fél kettő fele visszamentünk a reptérre befejezni a típusokat (Most nem fenyegetett minket a naplemente) és én kezdtem a vontatást. Be ülésnél vittem a párnáimat és a +„zsíromat” .
Tökéletesen elhelyezkedtem és készen álltam a felszállásra. A vontatások eleje a legizgalmasabb mert ott mutatja meg a gép először mire, hogy reagál. Meglepő volt a magassági érzékenysége, de gyorsan hozzá tudtam szokni és kényelmesen ment a vontatás. Ám az utolsó forduló előtt egy kisebb be fúvás feljebb emelt és a fejem kicsit hozzányomódott a dekkhez hála annak a sok párnának.
Elég fura hangot halottam de nem éreztem, hogy bármi komolyabb történt volna.
Ám leszállás után észre vettük hogy a régi sérülés körül egy másfél arasznyi új repedés keletkezett. Szerencsénkre Bandinak sikerült megoldani a helyzetet és tudtuk folytatni a típus repülést.
A második vontatásom is kényelmesen ment és a vontató pilóta a termikező gépek közelébe húzott így sikerült egy kicsit több időt lennem az astirban. KB fél óra múlva a reptér mellé értem és rákérdeztem rádión, hogy dugóhúzózhatok-e, amire engedélyt adtak. Így körülnézés után elkezdtem húzni a botot. Olyan 70-75 Km/h környékén léphettem be balra és nagyon simán bele is ment a forgásba és egy pördület után alaphelyzetbe visszaraktam a kormányokat de ekkor nem jött ki azonnal hanem rápördült még egy felet és csak utána jött ki a dugóhúzóból.
Ez után behelyezkedtem leszállni, aminek a landolási pillanata 2x megismétlődött, de épen földet értem, és a nap végére sikeresen meglett a típus J
Hegedüs Dávid ( Misimókus )
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése