2011. október 25., kedd

Repülj országunk egyik legpatinásabb klubjában és kezdj egy ingyen körrel! | Nyomtatás |

Különleges lehetőséget ajánl országunk egyik legpatinásabb repülési szervezete, a MÁV Repülőklub olvasóinknak:

A Safeflyeren keresztül vitorlázó tanfolyamra 2011. november 30-ig jelentkezők még az idén kipróbálhatják a repülést egy ingyenes iskolakörön, és leszállás után egy pólót is kapnak ajándékba, amelyben elbüszkélkedhetnek új hobbijukról.

Miért érdemes a MÁV Repülőklubot választani a vitorlázórepüléshez?

A MÁV repülőklub az ország egyik legrégebbi és legnagyobb repülőklubja. Az 1930-ban alakult klub ma is a magyar repülősport élvonalában tevékenykedik a vitorlázó és motoros vitorlázó repülés területén.

A klub nagy gépflottával és kiváló, tapasztalt oktatókkal működik. A farkashegyi szervezet elismert, elkötelezett szerepet játszik a magyar utánpótlás képzésben.

Oktatógépeinken biztonságosan elsajátíthatod a repülés alapjait

Hogy is néz ki a vitorlázórepülő kiképzés a MÁV Repülőklubnál?

Ősztől tavaszig folyik az elméleti oktatás, heti egy-két esti alkalommal. A tantárgyak aerodinamika, szerkezettan, műszertan, szabályzat, gyakorlati repülés, típusismeret, később a teljesítményrepülés elmélete, meteorológia, navigáció.

A tantermi oktatás a klubhelyiségben folyik, a Budapest VII. Rákóczi út 86. I. emelet 4. sz. alatt.


A gyakorlati repülés

Helyszíne a Farkashegyi Repülőtér, Budakeszi és Törökbálint között a Budai-hegység festői környezetében. A repülőtéren a alvásra is alkalmas, mosdóval, konyhával is felszerelt, kb. 50 fő befogadóképességű faház szállásépület is a rendelkezésre áll.

A farkashegyi repülőtér madártávlatból

Reggeli eligazításon a vitorlázó csapat a Faház előtt

A kiképzés első szakasza:

Az első és legfontosabb mérföldkő az első egyedülrepülés. Ehhez kb. 70 iskolakört kell teljesíteni oktatóval, a repülőgép vezetés alapelemeinek elsajátítása és vészhelyzetek biztonságos megoldása érdekében. Utána következik az első egyedülrepülés!


"B" vizsga: 5 egyedül repült iskolakör
A növendék tudása ekkor kb. arra elég, hogy behatárolt meteorológiai és forgalmi feltételek mellett (gyenge szél, nincsenek erős emelések-merülések és nincs nagy forgalom, ahol sok egyszerre leszálló gép között kell "befűznie" magát) az iskolakört biztonsággal megrepüli.


Második szakasz: "B"-tol "C" vizsgáig

Kb. 20-25 felszállást teljesítesz részben egyedül, részben oktatóval. Célja a manuális rutin erősítése és a vitorlázás alapelemeinek megtanulása (termikelés, lejtő repülés). Ezt a szakaszt a "C" vizsga zárja, ami minimum 10 perc egyedüli vitorlázás, amikor már termikelni vagy lejtővitorlázni is kell.


Harmadik szakasz: "C"-tol "D" vizsgáig (ezüst koszorú)

Innen kezdődnek az igazán élvezetes repülések: 1/2 óra, 1 óra oktatóval és egyedül, 3 óra, 5 óra majd egy min. 50 kilométeres távrepülés (Farkashegyről általában Dunaújvárosig, Périg vagy Úrhidáig) Eközben 1000 méteres magasságrepülést is kell teljesíteni.

Ha ügyes vagy, ezalatt átülhetsz együléses teljesítmény-gyakorló gépbe, ezzel könnyebb és élvezetesebb a távrepülés is.

A harmadik szakaszban, ha összegyűlt a "C" vizsga után min. 5 óra össz. repült idő, elkezdhető a repülőgépes vontatás tanulása, ez általában egy egyhetes táborban teljesíthető.


A szakszolgálati engedély megszerzéséhez a Légügyi Hatóságnál elméleti és gyakorlati vizsgát kell tenni,  háromszor 3 óra egyedülrepülést, valamint a vontatói képesítést kell igazolni. Az engedéllyel a kezében válik a növendék pilótává.

Erre a szintre általában a második év vége felé jutnak el a növendékek, bár volt már arra is példa, hogy valaki egy szezon alatt teljesítette ezt a szakaszt.

A tanulás folytatódik, immár "saját jogon" - nem az oktató felügyelete mellett és felelősségére - lehet gyakorlatot gyűjteni, újabb és újabb típusokra jogosultságot szerezni, és fokozatosan növekvő távokkal a távrepülést gyakorolni, versenyzésbe bekapcsolódni. Gyűlik a repülési és meteorológiai tapasztalat, csiszolódik a tudás.

80 repült óra tapasztalat után el lehet kezdeni műszerrepülést ("vakrepülést") tanulni, kétgépes vontatást végezni, 250 óra után oktatói tanfolyamot végezni.

A tag lépked előre a klubon belüli "ranglétrán", megtanul sok hasznos dolgot ami a repülőüzem kiszolgálásához kell, csörlőt kezel, autóval kötelet húz, repülőgépet karbantart, stb.

A vitorlázó repülés közösségi sport, hiszen sok ember összehangolt munkáját igényli, mindenki dolgozik, és kiszolgálja a másik repülését, majd ha rá kerül a sor, őt szolgálják ki.

A repülés élményéről, a pilótává válásról e kis videóban tudhatsz meg többet:


További információkat a rendszeresen gondozott és fejlesztett weboldalunkon találsz. Az Egyesület jó hangulatáról pedig a közös Picasa oldalon gyűjtött fotók tanúskodnak.

Sok szeretettel vár a MÁV Repülőklub csapata!

Ne feledd, ha 2011. november 30-ig az info@safeflyer.hu-n keresztül jelentkezel tanfolyamunkra, egy ingyenes próbakörön akár még idén kipróbálhatod a repülés élményét, és leszállás után egy általunk ajándékozott pólóról elevenítheted fel bármikor az első igazi repülésedet!

Jelentkezz most, írj, kérdezz, vágj bele!





Ez a cikk a Safelflyer Üzleti szemle rovatában jelent meg, amelyben minden repülési profilú gazdasági szervezet ingyen, egyenlő esélyekkel jelenhet meg. Az olvasóknak tett felajánláson kívül a Safeflyer.hu a megjelenésért anyagi ellenszolgáltatást nem kapott.

http://www.repulesbiztonsag.hu/index.php/uezleti-szemle/29-oktatas/185-repuelj-orszagunk-egyik-legpatinasabb-klubjaban-es-kezdj-egy-ingyen-koerrel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése