Farkashegyi repülőtér [bevezető szerkesztése]
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Farkashegy | |||||||
ICAO: LHFH | |||||||
Adatok | |||||||
Elhelyezkedés | Budakeszi![]() | ||||||
Megnyitás | 1929 | ||||||
Üzemeltető | Aeroklub Farkashegy | ||||||
Futópályák | |||||||
| |||||||
Aeroklub Farkashegy |
A Farkashegyi repülőtér Budakeszitől 3 km-re délre fekvő sportrepülőtér. Magyarország egyik első vitorlázó repülőtere. Három repülőklubnak is otthont ad, az egyik a MÁV repülőklub, a másik a Csepel repülőklub, és a harmadik a Kék Ég Repülő Sprtegyesület. A repülőtéren sport célú vitorlázó és motoros repülés is zajlik.
További adatok [szerkesztés]
- Hossz: 1000 m
- Szélesség: 200 m
- Tengerszint feletti magasság: 215 m
- Hívójel: Farkashegy INFO
- Frekvencia: 125,6 Mhz
Története [szerkesztés]
A Farkashegy-katlanban 1929-től kezdve szálltak fel vitorlázó repülők. Ekkoriban még "csúzlival" indították a repülőgépeket, és mivel a hegygerinc merőleges az uralkodó szélirányra, így a felszálló levegőben hosszan lehetett siklani. Az indítás a hegy tetejéről történt, így oda kellett visszaszállítani a repülőgépeket.[2][3]
A későbbiek folyamán a technika fejlődött, így már csörlővel vagy motoros vontatóval is fel lehetett szállni a vitorlázó gépekkel. A repülőtér ekkor, 1952-ben költözött le a hegy tetejéről a völgybe, ahol ekkor még csak egy szántóföld terült el. A kezdeti számos repülőklubból végül csak kettő maradt, az 1930-tól létező MÁV Repülőklub és az 1942-ben alapított Csepel Repülőklub (kezdetben Weiss Manfréd Repülőklub). Ez a két klub fejlesztette és üzemeltette a repülőteret: elegyengették a talajt, bevezették a villanyt, felépítették a hangárt és az üzemanyagtöltő állomást is.
A repülőtér területén jelenleg négy hangár és egy tankoló állomás is áll. Több oldtimer gép is pihen a repülőtér területén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése